Välkommen Nathalie Brorson!
Mittfältaren Nathalie Brorson skriver på för ÖSK Fotboll.
– I Nathalie får vi en ung ambitiös spelare som har mycket erfarenhet från seniorfotboll för sin ålder. Vi ser att hon kan vara med och konkurrera om våra offensiva positioner med sin vilja att bli spelbar och en fysik som behövs i Elitettan. Hon gillar att ha mycket boll och kombinera med sina medspelare så det känns superkul att ha Nathalie hos oss, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.
Nathalie Brorson är född 2007 och kommer senast från Västerås SK där hon under 2024 var med och tog laget till serieseger i division 2. Under sina två år i VSK gjorde Nathalie 40 seriematcher och 14 mål. Innan dess har hon även spelat division 1 med moderklubben Gideonsbergs IF. På sin meritlista har Nathalie även åtta landskamper för det svenska F17-landslaget.
Nu står det klart att ÖSK blir Nathalies nästa klubb och hon har skrivit på ett avtal över säsongen 2025.
– Som fotbollsspelare vill man alltid ta nya kliv framåt och när ÖSK hörde av sig så kändes det som ett bra steg. Det ska bli kul att spela Elitettan och jag hoppas att vi tillsammans ska kunna göra en bra säsong för att etablera oss ordentligt. Jag har fått ett gott intryck av Dennis och tjejerna i laget så nu ser jag verkligen fram emot att sätta i gång, säger Nathalie Brorson.