Välkommen Agnes Hedman!

Vi välkomnar Agnes Hedman som ny damspelare till ÖSK Fotboll. Den 22-åriga mittfältaren ansluter senast från Djurgårdens IF och skriver på ett tvåårsavtal.

–Superkul att vi lyckats knyta Agnes till oss. Det är en spelare som jag känner till väl sedan tidigare och jag ser henne som en offensiv mittfältare som även kan behärska olika positioner genom sin smartness. Hon har även sina styrkor i sitt sätt att bli rättvänd bakom linjer, hennes stora arbetskapacitet och dessutom är hon duktig på att samverka med sina lagkamrater. Jag tror att vi kommer få se mycket bra av Agnes i svartvitt och det är oerhört kul att hon väljer oss, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Den 22-åriga offensiva mittfältaren från Stockholm började sin fotbollskarriär i Täby IS. Som 15-åring tog Agnes 2017 steget till Djurgårdens IF och deras akademiverksamhet. Hennes hittills starkaste säsong poängmässigt kom 2021 när hon gjorde elva mål på 14 matcher i Djurgårdens F19-lag. Året efter blev dessvärre präglat av skador men inför säsongen 2023 skrev hon på ett nytt kontrakt med klubben och gjorde samma år debut i OBOS damallsvenskan.

Totalt för Stockholmslaget blev det elva matcher i högsta ligan samt 48 matcher och 19 mål i F19 för mittfältaren. Nu väljer Agnes att fortsätta karriären i ÖSK och vi hälsar henne varmt välkommen till klubben och staden Örebro.

- Att det nu är klart känns jättekul. Jag har haft en bra dialog med Dennis som jag känner sedan vår tid i Djurgården och det ska bli kul att få arbeta tillsammans igen. Jag har hört mycket bra och är imponerad över lagets resa, hur man tog sig upp från division 1 och höll sig kvar i Elitettan. Jag hoppas kunna tillföra genom att vara en spelare som alltid arbetar stenhårt för laget. Dessutom vill jag bidra framåt genom att utmana, skapa lägen och vara kreativ med bollen. Min målsättning och förhoppning är att utvecklas tillsammans med laget och att vara med på resan att etablera oss i Elitettan. Nu ser jag fram emot ett spännande 2025, säger Agnes Hedman.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908