Cornelia Karlsson skriver på nytt avtal

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Anfallaren förlänger sitt kontrakt med ÖSK över 2026.

– Det känns fantastiskt kul att förlänga med Cornelia och ha henne hos oss i två år till. Det är en spelare som har varit i ÖSK lång tid nu och tagit stora steg för varje år. Nu under det första året i Elitettan har hon tagit ett stort ansvar när det kommer till poäng och visat att hon klarar av den här nivån med bravur. Hon är en spelare som verkligen brinner för sin egen utveckling och hela tiden vill bli bättre. Så vi är oerhört glada att Cornelia stannar hos oss, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Cornelia Karlsson seniordebuterade i ÖSK-tröjan under 2020 och spelade sedan i KIF Örebros F19-lag under 2021. Hon återvände därefter till ÖSK inför 2022 och har sedan dess varit en bärande spelare och även intern skyttedrottning under 2023 och 2024. Nu skriver Cornelia på ett nytt tvåårsavtal och därmed är en viktig pusselbit inför den kommande säsongen i Elitettan på plats.

– Jag är otroligt glad och stolt över att förlänga med klubben. Jag tror på utvecklingen i organisationen och vår gemensamma strävan att ta nästa steg och bli ännu bättre. Det känns utmanande att fortsätta vara en del av detta och bidra till klubbens framtid ihop med den starka ledarstaben, mina lagkamrater och det fantastiska stödet från våra supportrar. Jag ser fram emot att se vad vi kan åstadkomma tillsammans, säger Cornelia Karlsson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908