Herman Bruhn tar plats i herrlaget

Försvararen Herman Bruhn skriver på ett treårigt avtal med ÖSK och lyfts även upp till herrlaget.

– Precis som uttalat sedan tidigare så har jag ett stort förtroende för våra talanger i vår akademi och för de som arbetar i den. Herman blir nästa spelare från våra egna led att flyttas upp och det känns såklart mycket roligt när en ung kille visar oss alla att man är redo för nästa steg. Herman besitter en god löpförmåga som han gärna visar prov på när han ger sig ut på offensiva räder. Han kombinerar sin löpkapacitet med en fin vänsterfot och en fin förmåga till att bidra med inspel som leder till både mål och målchanser. Nu ligger det hårda arbetet framför honom själv och hans tränare. Det kommer krävas mycket av alla involverade men jag ser med spänning fram emot att få följa det, säger ÖSK:s sportchef Enes Ahmetovic.

Herman Bruhn är född 2006 och har Glanshammars IF som moderklubb. Han spelade även för Lillåns FK som ungdom innan han tog steget till ÖSK:s akademi 2021. I akademin har Herman spelat fyra säsonger och under 2024 noterades han för 21 matcher och två mål i P19 Superettan.

Efter gårdagens nyhet om att Erman Hrastovina flyttas upp från akademin så kan vi nu meddela att Herman Bruhn. Vänsterbacken har skrivit på ett treårigt avtal med klubben. I avtalet finns även en option om automatisk förlängning.

– Det känns skitkul. Det här är något man jobbat för hela tiden och alltid sett fram emot. Det har varit roliga år i akademin och jag tycker att jag utvecklats väldigt mycket också. Nu ska jag ge allt för att ta en plats i matchtruppen och förhoppningsvis få göra tävlingsdebut, säger Herman Bruhn.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908