Välkommen Olivia Okara!
17-åriga försvararen Olivia Okara skriver på för ÖSK.
– Olivia är en ung lokal mittback som gjort det väldigt bra i Sturehov. Hon är följsam defensivt och modig med bollen. Vi tror att hon kan ta nästa steg i sin utveckling här hos oss och ser fram emot att jobba med henne, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.
Olivia Okara är född 2007 och har i moderklubben IK Sturehov gått hela vägen genom ungdomsleden upp till damlaget. Trots att hon bara är 17 år gammal har hon redan spelat flera säsonger på seniornivå och noterats för 50 matcher i division 2.
Nu tar Olivia steget till ÖSK och Elitettan på ett tvåårsavtal. Vi hälsar henne varmt välkommen till klubben.
– Det känns bra och kul att testa något nytt. När ÖSK visade intresse tyckte jag att det kändes som ett jättebra steg för mig. Sedan när jag provtränade med laget var alla väldigt välkomnande mot mig och det var en fin atmosfär i gruppen. Det är klart att det kommer vara en utmaning att ta klivet till Elitettan men det ska bli väldigt kul och jag ser fram emot att spela för ÖSK, säger Olivia Okara.