Välkommen Kim Dickson!

Kim Dickson ansluter till ÖSK fotboll som herrlagets femte nyförvärv. Den 23-årige ytterforwarden har skrivit på ett avtal som sträcker sig över tre år.
– Bygget fortsätter och i det bygget kan vi addera en vindsnabb ytterforward vars egenskaper i såväl kombinationsspelet som djupledsspelet är intressanta. Kim passar väl in i det vi vill utföra och han kommer precis som restan av oss ge varenda atom av sin energi för att både han som individ och vi som klubb ska ta steg. Välkommen Kim, säger ÖSK:s sportchef Enes Ahmetovic.
Kim Dickson är född 2001 i Göteborg och har Lärje Angered som moderklubb. Som 17-åring tog han steget till GAIS akademi men noterades även för två matcher i seniorlaget. Efter ett och ett halvt år i GAIS fortsatte fotbollskarriären till Stenungssunds IF, Kortedala IF, Audace Barletta i Italienska serie D, Vänersborgs IF och Assyriska innan Kim inför förra säsongen skrev på för Torslanda IK i Ettan Södra.
Den snabbe ytterforwarden gjorde under fjolåret tolv mål och åtta assist på 29 seriematcher för Torslanda. Efter årets säsong gick Kims kontrakt med Torslanda ut och det står nu klart att han skriver på ett avtal med ÖSK Fotboll inför 2025. Vi hälsar honom varmt välkommen till klubben och Örebro.
– Det känns väldigt roligt att vara här. Jag har haft bra samtal med Enes om den fotbollen som Örebro ska stå för och det lät som ett väldigt spännande projekt. Klubben har bra förutsättningar och jag tror att det är en bra plats för mig att fortsätta utvecklas. Nu ser jag fram emot att dra i gång säsongen och träffa alla grabbarna, säger Kim Dickson