Grace Wallin förlänger

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Mittfältaren skriver på ett nytt avtal över 2025.

– Vi är glada att Grace väljer att vara kvar och fortsätta sin utveckling hos oss. Hon har visat att hon har en spetskvalitet som är som är riktigt bra på den här nivån och jag hoppas att vi ska lyckas hålla henne fri från skador. Det är en supertjej som alltid jobbar hårt, vilket passar bra in i hur vi vill att vår kultur ska vara, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

23-åriga Grace Wallin kom till ÖSK från Mallbackens IF för ett knappt år sedan. Under sin första säsong i ÖSK har hon spelat 16 tävlingsmatcher och noterats för fyra mål och nu står det klart att hon fortsätter i klubben även nästa säsong.

– Det känns fantastiskt att förlänga med ÖSK. Jag har trivts otroligt bra i klubben, både med mina lagkamrater, ledarstaben och alla runt omkring som gör detta möjligt. ÖSK betyder väldigt mycket för mig. Varje gång jag bär klubbmärket gör jag det med stolthet och ett stort hjärta. Jag ser fram emot att fortsätta utvecklas, bidra till laget och vara en del av klubbens resa framåt. Ett stort tack till alla – supportrar, laget och hela organisationen – för ert stöd. Vi ses på plan nästa år, säger Grace Wallin.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908