Tack Emelie Alfredsson
Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner
Efter tre år i klubben lämnar Emelie Alfredsson ÖSK Fotboll. Vi tackar henne för tiden hos oss och önskar henne all lycka framåt.
– Emelie är en spelare som verkligen gett allt för ÖSK och betytt mycket både på och utanför planen under sina år här. Så det kommer såklart bli ett stort tapp för oss, både fotbollsmässigt och att även tappa människan. Det har varit en stor fröjd att jobba med henne och jag önsker henne all lycka, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.
Emelie Alfredsson kom till ÖSK från Västerås BK30 inför säsongen 2022 och har under sina tre år i klubben varit en tongivande spelare. Redan under hennes debutsäsong blev Emelie tilldelad årets spelare, framröstad av supportrar och lagkamrater. Totalt i den svartvita tröjan blev det 71 tävlingsmatcher och 11 mål för ytterspringaren.
Nu i samband med att Emelies avtal går ut lämnar hon klubben. Vi tackar för hennes insatser och önskar henne stort lycka till i framtiden.
– Jag vill tacka för tre otroligt minnesrika år i ÖSK. Jag har haft förmånen att träffa och lära känna fantastiska personer och eldsjälar längs vägen. Tack till alla spelare, ledare, supportrar och människor runtomkring klubben. Tillsammans har vi skapat minnen som jag kommer bära med mig hela livet. Det har varit en ära varje gång jag har tagit på mig den svartvita tröjan och jag kommer alltid ha ett leende på läpparna när jag tänker tillbaka på tiden i ÖSK. Tack för allt, säger Emelie Alfredsson.