Välkommen Sara Öjebo!

Damlagets första nyförvärv inför säsongen 2025 är på plats. Yttern Sara Öjebo ansluter från Degerfors IF.

– Sara är en kvick spelare som gillar att utmana och klarar att göra saker i ett högt tempo. Hon har visat att hon är en spelare som jobbar hårt för att hela tiden bli bättre och jag tror att hon kan hjälpa oss bli rappare som lag. Vi är väldigt glada att ha henne här, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Sara Öjebo är född 2003 och började sin fotbollskarriär i Rävåsens IK Karlskoga. I moderklubben tog hon sig hela vägen upp till damlaget och säsongen 2018 seniordebuterade hon i division 1. Öjebo spelade sedan i division 1 och Elitettan med RIK Karlskoga till och med säsongen 2023.

Därefter tog hon steget till Degerfors IF där hon under säsongen 2024 stod hon för 17 mål på 26 matcher i division 1. Nu står det klart att ÖSK blir hennes nästa klubbadress.

– När jag mött ÖSK innan så har det tyckt att det varit ett bra lag som är tuffa att möta och har en tydlig idé om hur man vill spela. Det ska bli väldigt spännande att ta klivet upp till ett lag i Elitettan och jag ser det som en möjlighet för mig att fortsätta utvecklas. Förra säsongen var min bästa hittills och har gett mig ett större självförtroende som jag tar med mig hit, säger Sara Öjebo.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908