Välkommen Melvin Bajrovic!

Vi välkomnar Melvin Bajrovic som ny herrspelare till ÖSK Fotboll. Den 23-årige mittfältaren har skrivit på ett treårskontrakt med klubben.

– Det är med stor glädje vi välkomnar Melvin till ÖSK. I Melvin får vi en mittfältsmotor som inte bara besitter en imponerande fysik, utan framför allt rör det sig om en bollskicklig spelare med en fin förståelse och förmåga att diktera villkoren på planen. Jag ser fram emot att få se honom i en svartvit tröja på Behrn Arena, säger ÖSK:s sportchef Enes Ahmetovic.

Melvin Bajrovic är uppvuxen i Stockholm och ansluter senast från Hammarby TFF som han har representerat sedan 2021. Melvin har under flera år burit lagkaptensbindeln i Stockholmslaget och förra året blev hans bästa säsong poängmässigt med sex mål och fyra assist på 28 matcher från sin innermittfältsposition. Totalt för HTFF blev det 87 matcher, åtta mål och sex assist på fyra säsonger.

Innan Hammarby TFF tillhörde Melvin Djurgårdens akademiverksamhet och nu skriver mittfältaren på för ÖSK. Vi hälsar honom varmt välkommen till Örebro!

– Jag har sett fram mot det här ett tag nu och är väldigt taggad på att komma i gång. När jag fick höra om intresset och blev presenterad för projektet så var det inga konstigheter att skriva på. Allt med klubben och runt omkring med staden och fansen lockade väldigt mycket. Jag tror det kommer passa mig bra och ser fram emot att vara en del av ett lag som tillsammans kan utvecklas och ta klubben dit den ska vara, säger Melvin Bajrovic.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908