Kat Hess lämnar ÖSK
Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner
I samband med att Kat Hess avtal med ÖSK fotboll går ut lämnar hon klubben.
– Kat kom till oss i slutet av sommaren och bidrog redan från dag ett med sitt sätt att spela fotboll. Hon kom in med mycket energi, en enorm vilja att vara bäst och har också under hela hösten varit stabil samt en stor faktor till att vi lyckade hålla oss kvar i Elitettan. Nu tackar vi därmed för hennes insatser och önskar henne all lycka, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.
I slutet av augusti i år anslöt amerikanen Kathrine "Kat" Hess till ÖSK. Den 26-årige målvakten gjorde sin debut den 7:e september och stod sedan mellan stolparna säsong ut. Under hösten blev det totalt 10 tävlingsmatcher för Kat som nu lämnar ÖSK när hennes avtal går ut. Därmed tackar vi för hennes tid i klubben och önskar henne en fortsatt lyckosam karriär.
– Till mina lagkamrater, tränare och alla supportrar – tack så mycket! Tiden här har varit en upplevelse för livet som jag alltid kommer att minnas. Tack för att ni delade med er av ert hem och staden Örebro. Svensk fotboll är något jag alltid sett upp till och jag är så glad att jag fått möjligheten att vara en del av denna ambitiösa och utmanande miljö. Jag är tacksam över att jag fått bära klubbmärket och representerat ÖSK, det har varit en ära, säger Kat Hess.