Tack Ellen Portugués

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Ellen Portugués lämnar ÖSK efter säsongen 2024.

– Efter tre säsonger tackar vi av en människa som har varit en superambassadör för ÖSK och en fotbollsspelare som har varit jätteviktig för att ta oss dit vi är idag. Jag har alltid uppskattat att jobba med Ellen och önskar henne all lycka, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Ellen Portugués kom till ÖSK från Bollstanäs inför säsongen 2022 och tog tidigt över platsen som förstamålvakt. Under sina tre säsonger i klubben blev det totalt 54 tävlingsmatcher. När Ellen nu lämnar ÖSK vill vi tacka henne för tiden hos oss och önska lycka till framöver.

– Mina tre år i föreningen har varit en resa som jag aldrig kommer glömma. Vi har tillsammans skapat en miljö som lagt grunden för ÖSK:s väg till elitfotbollen. De första två årens hårda slit, vecka in och vecka ut, gav oss en oförglömlig belöning i form av avancemang. Jag är oerhört stolt över alla spelare som kämpat för att vi skulle nå dit vi är idag och i år har vi visat att det är här vi hör hemma.
Den familj som ÖSK blivit för mig är något unikt inom elitfotbollen, och jag vet att det var vår största framgångsfaktor. Jag är tacksam för allt som denna resa har gett mig. Alla fantastiska vänner jag fått och de lärdomar som format mig till en bättre människa. Det är med stolthet jag har spelat för ÖSK, en förening som alltid kommer att ha en plats i mitt hjärta. Tack för allt, säger Ellen Portugués.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908