Tack Izabella Hurtig

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Izabella Hurtig lämnar ÖSK fotboll efter fyra år i klubben. Vi riktar ett stort tack för dessa år och önskar henne lycka till i framtiden.

– Izabella har varit med oss sedan första dagen när ÖSK Söders damer gick över och blev ÖSK Fotboll Dam. Hon började resan med ett skadedrabbat år, men har efter det tagit flera steg varje år och har med sitt lojala spel och förmågan att sätta kollektivet först varit en stor del av våra framgångar hittills. Vi tackar Bella för allt och önskar henne lycka till, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Izabella Hurtig anslöt från KIF Örebro till ÖSK inför säsongen 2021. Hennes första år i klubben präglades av skador men under både 2023 och 2024 var hon en återkommande del av lagets startelvor. Totalt gjorde Izabella 60 matcher och nio mål för svartvitt. Nu står det klart att Izabella lämnar i samband med att hennes avtal löper ut.

– Det har varit otroligt roliga säsonger i ÖSK och jag kommer alltid se tillbaka på denna tid med kärlek, glädje och tacksammhet. Det har varit en ära och stolthet att få dra på sig matchtröjan och representera klubben. Stort tack till alla supporotrar, ledare och spelar jag fått möjligheten att lära känna under min tid här. Det har varit fantastiskt och jag är så tacksam över att ha fått vara en del av denna gemenskap. Tack för allt, säger Izabella Hurtig.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908