Tack Victor Backman

Foto: Bildbyrån / Magnus Andersson

Victor Backman lämnar ÖSK nu när hans avtal med klubben går ut. Vi vill därför rikta ett stort tack till Victor för hans insatser i den svartvita tröjan.

– Victor är en lojal spelare som alltid stämplar in på jobbet och levererar maximal arbetsinsats. Nu löper hans avtal med klubben mot sitt slut och vi vill såklart tacka honom för hans slit och hårda jobb för ÖSK samtidigt som vi önskar honom ett stort lycka till i framtiden, säger ÖSK:s sportchef Enes Ahmetovic.

Victor Backman kom till ÖSK från Kalmar FF i december 2022. Under hans två år i ÖSK har han spelat 47 tävlingsmatcher och gjort tre mål. Nu står det klart att Victor lämnar ÖSK i samband med att hans avtal löper ut och vi önskar honom stort lycka till med nästa steg i hans fotbollskarriär.

– Jag vill rikta ett stort tack till ÖSK för min tid i klubben även om resultaten inte blev som vi önskat. Supportrarna vill jag tacka extra mycket som oavsett resultat funnits på plats i med och motgång. Jag har träffat fantastiska människor och byggt relationer jag kommer bära med mig för alltid. Till sist önskar jag klubben ett stort lycka till inför nästa säsong och jag är säker på att ÖSK i sinom tid kommer ta steget tillbaka till Allsvenskan, där svartvitt hör hemma, säger Victor Backman.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908