Tack Sebastian Crona
Foto: Bildbyrån / Jonas Ljungdahl
Sebastian Crona lämnar ÖSK efter 45 tävlingsmatcher i den svartvita tröjan. Vi tackar Sebastian för hans tid hos oss.
– Jag har på kort tid fått en bild av att Sebastian under sina två år här i ÖSK har blivit och är en uppskattad person i omklädningsrummet. Det tyder på att vi talar om en bra lagkamrat, lagspelare och personlighet. När hans avtal nu löper ut så vill vi tacka Sebastian för hans insatser i ÖSK-tröjan och passa på att önska honom ett stort lycka till i hans framtida åtaganden, säger ÖSK:s sportchef Enes Ahmetovic.
Inför säsongen 2023 tog ÖSK in Sebastian Crona som då lämnat Jönköpings Södra. Under sina två säsonger i klubben har Crona spelat 45 tävlingsmatcher och gjort två mål. Nu löper 33-åringens avtal ut vilket innebär att han lämnar klubben. Vi önskar Sebastian stort lycka till framöver.
– Jag skulle vilja tacka ÖSK och alla supportrar för två fina år även om resultaten inte blivit som vi önskat. Jag har lärt känna många otroligt fina människor under denna tiden. Allt från lagkamrater till folk på kontoret. Extra stort tack till supportrarna som stöttas oss i med och motgång. Jag önskar klubben all framgång framöver, säger Sebastian Crona.