Tack Emilia Andersson

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Efter tre säsonger i ÖSK lämnar Emilia Andersson klubben. Vi önskar henne stort lycka till och tackar för hennes insatser i den svartvita tröjan.

– Emilia har under sina tre säsonger här bidragit med ett stort ledarskap både på och utanför planen och alltid gjort det som är bäst för laget. Det har varit en fröjd att få arbeta med henne och vi är väldigt tacksamma över den tiden hon har varit hos oss. Hon ska vara stolt över vad hon åstadkommit här, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Emilia Andersson anslöt till ÖSK i början av 2022 från lokalkonkurrenten IFK Hallsberg. Under hennes första säsong startade hon samtliga 22 matcher och gjorde 13 mål. Totalt blev det 67 framträdanden och 21 mål för anfallaren i ÖSK. Vi önskar henne all lycka i framtiden.

– Efter flera fantastiska säsonger med ÖSK är det nu dags för mig att säga farväl. Det har varit en otrolig resa där den här klubben har blivit en stor del av mitt hjärta. Det var här i ÖSK jag hittade tillbaka till passionen och glädjen till fotbollen. Jag vill passa på att tacka alla spelare, tränare, supportrar och alla inom och kring klubben för allt stöd och alla minnen. En av de mest minnesvärda delarna av min tid i klubben var förra årets kliv upp i Elitettan. Den här säsongen har vi fortsatt att bevisa att vi är på rätt väg, och jag är stolt över att ha varit en del av den resan. Det var även här jag har haft den tuffaste perioden i mitt privatliv. Fotbollen och ÖSK blev min fristad. Mina lagkamrater och min familj, det var ni som tog mig upp på ytan igen. Ni vet vilka ni är. Tack. Det är med blandade känslor jag lämnar klubben. Men jag vet att jag lämnar den i goda händer och att passionen och kärleken för den här föreningen kommer att leva vidare. Även om min tid här nu är över, så kommer mitt hjärta alltid att slå svartvitt. Tack för allt. Örebro Sportklubb, ni kommer alltid att vara familj för mig, säger Emilia Andersson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908