Tack Olivia Stråle
Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner
Säsongen 2024 blev den sista för Olivia Stråle som nu lämnar ÖSK fotboll. Vi riktar därmed ett stort tack för hennes insatser och tid hos oss.
– Ett stort tack till Olivia som med sina tre säsonger hos oss varit en stor bidragande faktor till det vi åstadkommit under dessa år. Hon är en supermänniska som alltid bidrar och som alltid gör sitt yttersta. Så det är bara att gratulera nästa klubb som får möjligheten att ha henne i sitt lag, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.
Olivia Stråle kom till ÖSK från Eskilstuna United inför säsongen 2022. Sedan debuten i division 1 för tre säsonger sedan har Olivia representerat svartvitt i 50 tävlingsmatcher och gjort ett mål. Nu står det klart att försvararen lämnar ÖSK i och med att hennes kontrakt går ut efter säsongen. Vi önskar Olivia ett stort lycka till i sin framtida fotbollskarriär.
– Jag vill börja med att tacka för dem här tre underbara säsongerna i ÖSK. Tre säsonger som bjudit på många fina minnen, där förra årets avancemang till Elitettan är ett speciellt minne som jag aldrig kommer glömma. Jag vill också tacka alla spelare, tränare, supportrar och alla runt omkring som funnits med under dessa år. Det har alltid varit med stolthet som jag burit den svartvita tröjan. Med det sagt önskar jag alla inom och runt om klubben stort lycka till i framtiden, säger Olivia Stråle.