Adam Bark lämnar ÖSK
Foto: Bildbyrån / Aron Broman
Vi tackar Adam Bark för hans tid i ÖSK Fotboll.
– Adam har under sin andra sejour i klubben varit en lojal spelare som har behärskat många positioner och gjort sitt yttersta varje gång han klivit ut på banan. Nu när hans avtal löper mot sitt slut så är det såklart ett sentimentalt ögonblick men vi från ÖSK Fotboll vill passa på att sända ett stort tack till Adam för hans tid i klubben och önska honom lycka till i framtiden, säger ÖSK:s sportchef Enes Ahmetovic.
Adam Bark debuterade för ÖSK i Allsvenskan 2019 och lämnade sedan klubben vid säsongens slut. Efter tre år i Motala AIF återvände Adam till Örebro inför säsongen 2023 och sedan dess har han noterats för 59 tävlingsmatcher och fyra mål. Nu löper Adams avtal med ÖSK ut, vilket innebär att han lämnar klubben. Vi önskar honom stort lycka till i sin fortsatta fotbollskarriär.
– Jag skulle vilja tacka ÖSK för chansen att komma hem igen och spela på Behrn Arena inför den fantastiska publiken i Örebro. Jag vil även tacka alla lagkamrater jag har haft och alla supportrar som stöttat oss genom allt, säger Adam Bark.