Tack Tobias Bjørnstad
Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner
Tobias Bjørnstad lämnar ÖSK Fotboll efter säsongen 2024. Vi vill därför rikta ett stort tack till Tobias för hans tid i Örebro.
– Jag och Tobias har haft en fin dialog där vi nu tillsammans landat i att vi tackar varandra för den här tiden och skiljs åt för den här gången. Vi säger stort tack till Tobias och önskar honom ett stort lycka till i hans framtida åtaganden, säger ÖSK:s sportchef Enes Ahmetovic.
Norrmannen Tobias Bjørnstad kom till ÖSK inför säsongen 2024 och signerade då ett tvåårsavtal. Under året har han hittills gjort 26 tävlingsmatcher i den svartvita tröjan och två mål. Nu står det klart att Tobias lämnar ÖSK efter säsongen då han och klubben nått en gemensam överenskommelse om att avsluta avtalet.
– Jag vill tacka alla i och runt klubben för en fantastisk tid. Jag blev väldigt väl mottagen när jag kom hit och har trivts väldigt bra i klubben. Jag vill också säga tack till alla fantastiska supportrar som har stöttat oss oavsett vad. Jag kommer aldrig glömma matchen hemma mot Degerfors och målet jag gjorde framför ett fullsatt Behrn Arena. Det var speciellt. Slutet av säsongen har inte blivit som jag ville eller önskade, men jag önskar ÖSK all lycka och att klubben kommer tillbaka till i toppen av svensk fotboll, där den hör hemma, säger Tobias Bjørnstad.