Tack för allt, Agnes Andersson!

Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner

Agnes Andersson är på väg att avsluta sin nionde säsong i ÖSK:s damlag. Säsongen som också blir hennes sista i klubben.

Agnes Andersson började spela fotboll i ÖSK Ungdom som tioåring och gick sedan hela vägen upp till damlaget där hon debuterade under sommaren 2015. Sedan dess har hon gjort nio säsonger i ÖSK:s damlag och noterats för över 150 tävlingsmatcher i den svartvita tröjan. Hon har i flera säsonger burit kaptensbindeln och har, förutom en kort sejour i KIF Örebro, varit ÖSK trogen genom hela karriären.

– Det är svårt att förklara vad Agnes betytt för det här laget. Hon har varit med på hela resan och har alltid bidragit genom att försöka vara sitt bästa jag. Som lagkapten har hon varit fantastisk och tagit ett enormt ansvar både på och utanför planen. Det är en stor ambassadör för ÖSK som vi tappar och vi är väldigt stolta över att ha haft Agnes i klubben så länge och den resa hon gjort, säger ÖSK:s huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Nu väljer Agnes att tacka för sig vilket innebär att de två matcherna som återstår av säsongen 2024 blir hennes sista i den svartvita tröjan. Vi vill därför rikta vår enorma tacksamhet till Agnes för att hon alltid varit en fantastisk representant för klubben och för alla hennes insatser på fotbollsplanen.

– Det är här jag har fått växa upp, lära mig ta ansvar, vara en ledare och bära kaptensbindeln. Det är här jag har fått förlora, vinna, åka ur en serie och vara med om ett avancemang. Fått starta och fått sitta på bänken. Haft tuffa stunder och de bästa stunderna i mitt liv. Fått träffa mängder av människor. Varit älskad och fått vänner för livet. Det är här jag har haft min familj och mitt andra hem. Ett hem och en trygghet som förgyllt min uppväxt. Det är här jag har känt mig som hemma. Ett hem som inte jag kommer gå till längre men som för alltid kommer vara en del av mig. Jag vill tacka alla lagkamrater, ledare, klubben och alla människor runt omkring för alla fina minnen. Tack Åsa Törner för att du fick mig att våga. Tack till alla supportrar som stöttat oss under resan till Elitettan och där vi är idag. Att gå längst fram med kaptensbindeln till Elden Inuti har för mig varit ögonblick jag alltid kommer vara otroligt stolt över. Men var sak har sin tid och nu lämnar jag matchtröjan vidare. Nu ska vi avsluta säsongen på ett bra sätt och med kanske lite blod i sista omgången. Tack för allt, säger Agnes Andersson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908