Inför hemmamatchen mot Helsingborgs IF

Foto: Bildbyrån / Krister Andersson

Söndag 15:00 spelas årets sista hemmamatch i Superettan när Helsingborgs IF gästar Behrn Arena.

KÖP BILJETT Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Truppen
1. Malte Påhlsson
3. Oskar Käck
4. Erik McCue
6. Sebastian Crona
7. Elias Barsoum
8. Mohammed Saeid
10. Victor Backman
11. Samuel Kroon
12. Theodor Hansemon
13. Daniel Strindholm
14. Hamse Shagaxle
15. Niclas Bergmark
17. Kalle Holmberg
20. Charlie Swartling
22. Lucas Shlimon
27. Valgeir Valgeirsson
70. Erik Andersson
99. Ahmed Yasin

Ej uttagningsbara är Jesper Modig (skadad), Linus Alperud (skadad) och Wessam Dukhan (skadad).

Huvudtränare Christian Järdler:
– Vi var besvikna att inte få med oss en poäng senast när vi gör en ganska bra match mot ett skickligt lag. Vi startade lite svagt men efter tio minuter och framåt tycker jag vi är det bättre laget. Nu kommer HIF hit och jagar en allsvensk plats, vilket jag tycker är jätteroligt för oss. Höstmatcher har annars en tendens att bli lite avslagna men nu tror jag verkligen att det kommer synas att det är två lag som har mycket på spel. Under veckan som gått har vi laddat om och förberett oss bra för att ge våra supportrar en sista vinst på hemmaplan den här säsongen. Vi vet om att vi är oerhört starka här hemma och med en bra insats i morgon kan vi också säkra kontraktet och ge oss själva chansen att klättra några placeringar i sista omgången.

• Helsingborgs IF
    Precis som förra veckan så gästas Behrn Arena även denna helg av ett bortalag som kämpar i Superettans toppstrid. Helsingborgs IF har under tränare Klebér Saarenpää gjort en fin säsong och ligger på 47 poäng inför matchen mot ÖSK. Senaste matchen för HIF spelades borta mot Sandviken och slutade 2-2. Lagets bästa målskytt är Taylor Silverholt som gjort elva mål.

Matchen sänds på Max Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908