Inför hemmamatchen mot Landskrona BoIS
Foto: Bildbyrån / Kenta Jönsson
Här är förutsättningarna inför morgondagens hemmamatch i Superettan mot Landskrona BoIS.
Avsparkstiden är 18:00. Kom gärna till Behrn Arena i god tid och kom även ihåg att det inte är tillåtet att ta med väskor in på arenan.
Truppen
1. Malte Påhlsson
2. Tobias Bjørnstad
3. Oskar Käck
4. Erik McCue
5. Jesper Modig
6. Sebastian Crona
8. Mohammed Saeid
10. Victor Backman
11. Samuel Kroon
12. Theodor Hansemon
13. Daniel Strindholm
14. Hamse Shagaxle
15. Niclas Bergmark
17. Kalle Holmberg
20. Charlie Swartling
22. Lucas Shlimon
27. Valgeir Valgeirsson
28. Adam Bark
70. Erik Andersson
99. Ahmed Yasin
Wessam Dukhan är på landslagsuppdrag och är ej tillgänglig för uttagning till denna match.
Huvudtränare Christian Järdler
– Vi är både besvikna över vår offensiva fotboll senast men också stärkta av att vi har spelat 180 minuter utan att släppa in mål. Vi har visat på arbetsinsats, hjärta och duellspel som jag tycker har varit bra och vi har varit betydligt bättre på att försvara vårt eget straffområde under de sista två matcherna. Men så klart känner vi alla att vi måste äga bollen mer och ha ett betydligt bättre passningsspel än vi hade i Uddevalla i måndags. Men med fyra poäng på de två senaste matcherna har vi gett oss själva chansen att lyfta i tabellen och jag hoppas verkligen vi tar den här chansen. Vi har haft samma typ av chans vid ett par tillfällen den här säsongen utan att lyckas, men nu tror och hoppas jag att vi ska klara av det. Vi vet om att vi är starka på hemmaplan och det finns ett inbyggt självförtroende i killarna när vi går ut på Behrn.
– Det har varit kort tid mellan matcherna så mycket av den här veckan har lagts på att se till att vi har så fräscha ben som möjligt. Vi har haft två träningar där vi la en på vårt offensiva spel för att verkligen prioritera att vi behöver bli bättre med bollen och bättre i passningsspelet. Idag har vi haft en lugn träning där vi tittat mer på defensiven och på fasta situationer. Truppmässigt väljer vi att ta ut 20 spelare till matchen i morgon. Det beror på att flera spelare är lite osäkra på grund av att de varit sjuka och haft känningar samt att Samuel Kroon ska bli pappa. Men både min och Samuels ambition är att han ska spela så länge det inte betyder att han missar sitt barns födsel.
- Landskrona BoIS
Inför morgondagens match ligger Landskrona BoIS på andra plats i Superettan, trots att man kommer från två raka förluster mot Örgryte respektive Helsingborg. Lagets bäste målskytt är Edi Sylisufaj som gjort nio mål. Sex av dessa gjorde han för Örgryte IS som han vår utlånad till i våras innan Landskrona värvade honom från IK Sirius. Men till morgondagens match är Sylisufaj avstängd. När ÖSK reste ner till Landskrona i våras slutade matchen 0-0.
Matchen sänds på Max Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.