Inför bortamatchen mot IK Oddevold

Foto: Bildbyrån / Aron Broman

På Rimnersvallen i Uddevalla väntar vår nästa match i Superettan. Här är förutsättningarna inför kvällens möte med IK Oddevold.

Truppen
1. Malte Påhlsson
2. Tobias Bjørnstad
3. Oskar Käck
5. Jesper Modig
6. Sebastian Crona
8. Mohammed Saeid
11. Samuel Kroon
12. Theodor Hansemon
13. Daniel Strindholm
14. Hamse Shagaxle
15. Niclas Bergmark
17. Kalle Holmberg
20. Charlie Swartling
22. Lucas Shlimon
27. Valgeir Valgeirsson
28. Adam Bark
70. Erik Andersson
99. Ahmed Yasin

Ej uttagningsbara är Wessam Dukhan (landlagsuppdrag), Elias Barsoum (hjärnskakning), Victor Backman (avstängd) och Erik McCue (avstängd).

Huvudtränare Christian Järdler:
– Precis som man säger att man ska ta lärdom av förluster så tycker jag att man bör ta lärdom av vinster också för att inse vad det var vi gjorde bra mot Sandviken. Det som både spelare och ledare kände efter den matchen var att alla gjorde sitt yttersta fullt ut hela vägen. Vi fick byta ut spelare med kramp som var helt slut. Så den arbetsinsatsen vill jag se igen, det är det absolut viktigaste. Nu väntar en tuff match på gräs med mycket dueller, långa inkast och andrabollsspel. Säsongen drar ihop sig och både vi och Oddevold är i behov av poäng. De är ett stort och tungt lag som är skickliga i sitt kontringsspel och även i inläggsspelet. För oss kommer det bli viktigt att försvara vårt straffområde på ett rejält sätt och ha en bra balans i laget. Vi kommer även behöva vara mer attackerande än mot Sandviken då jag tror och hoppas att vi kommer ha mer boll i den här matchen.

• IK Oddevold
    Inför dagens match ligger nykomlingen IK Oddevold på trettonde plats med 26 poäng, två placeringar bakom ÖSK som har en poäng mer. När lagen möttes på Behrn Arena i början på juni slitade matchen 2-2 efter att Kalle Holmberg kvitterat i den 90:e minuten. IK Oddevolds bäste målskytt den här säsongen är Assad Al Hamlawi som lyckats göra 11 mål på 21 spelade matcher.

Matchen sänds på Max Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908