Inför bortamatchen mot Bollstanäs SK
Foto: Retouched Reality / Daniel Lubner
Ny bortamatch väntar för damlaget när Bollstanäs SK står för motståndet klockan 13:00 på Bollstanäs IP i morgon. Detta är truppen och förutsättningarna inför matchen.
Truppen:
1. Kat Hess
7. Nora Thörngren
8. Matilda Wennberg
10. Ella Gunnarsson
11. Cornelia Karlsson
12. Sofia Westerlund
13. Maja Eriksson
14. Izabella Hurtig
15. Nellie Thörngren
16. Grace Wallin
18. Moa Arlebo
19. Amelia Olofsson
20. Rebecka Mannström
22. Emelie Alfredsson
24. Selma Rajakangas
26. Ellen Portugués
27. Alva Hed
29. Ronja Karlsson Törnborg
De spelare som ej är uttagningsbara är Klara Spångberg (skadad), Ida Henriksson (skadad), Josefin Eklund (känning), Agnes Andersson (sjuk), Clara Heiche (utlånad till Rynninge IK) och Olivia Stråle (utlånad till Rynninge IK).
Huvudtränare Dennis Gabrielssons tankar:
– En tuff bortamatch som kommer se annorlunda ut än sist. Bollstanäs är ett lag som jag tror kommer vilja sätta en högre press, vilja ha mer bollinnehav och matchen spelas på konstgräs. Vi har tränat bra i veckan och har tagit med oss det vi gjorde bra sist mot Lidköping samt jobbat på hur vi ska bli ännu skarpare när vi har bollen. I morgon vill jag se ett mod i vårt anfallsspel och att vi verkligen vågar sätta tryck på Bollstanäs så att dem inte får styra och ställa som dem egentligen gjorde på GPP sist vi möttes. Har vi energi, intensitet och mod till att vinna från start så kommer det gå bra och då tror jag vi kan åka dit och ta poäng.
Bollstanäs SK
Tabellåttan Bollstanäs kommer till matchen med 23 inspelade poäng i kontrast till ÖSK:s 20 poäng som ger dem en 10:e plats. Senast lagen möttes blev det 1-0 till ÖSK när Nora Thörngren avgjorde med ett superdistansskott hemma på GPP. Bollstanäs tog seger förra helgen borta mot IK Uppsala med 1-2, vilket var deras första tre poängare sen innan sommaruppehållet. Lagets bäste målskytt är Louise Lillbäck med åtta mål.
Sändning
Matcherna i Elitettan sänds av Expressen och med ett +Allt-abbonnemang kan du se alla matcher både hos Expressen och hos NA: