Välkommen tillbaka, Mohammed Saeid!

ÖSK Fotboll är glada att hälsa Mohammed Saeid varmt välkommen tillbaka till Örebro. Den 33-årige mittfältaren har skrivit på ett 1+1-avtal med klubben han representerade mellan 2012 och 2014.

– Efter bra samtal och möte med Mo så är jag glad att han väljer att fortsätta sin karriär i ÖSK. Han brinner för att spela på Behrn Arena och vara en del av det här lagets fortsatta utveckling. Det är en erfaren och väldigt smart spelare som lever på sin spelförståelse, teknik och fina bollbehandling. Han har också en bra vänsterfot som vi kan använda på liggande boll, säger ÖSK:s huvudtränare Christian Järdler.

I mars 2012 anslöt Mohammed Saeid till ÖSK från BK Forward och under sitt första år i den svartvita tröjan noterades han för 24 allsvenska matcher. Året därpå var han en bärande spelare för ÖSK i Superettan och en viktig del i lagets återtåg till Allsvenskan.

Efter tre år i ÖSK lämnade Mohammed sin hemstad och flyttade till Nordamerika för spel i MLS med Columbus Crew, Minnesota United och Cororado Rapids.

Inför säsongen 2018 återvände mittfältaren till Skandinavien och skrev på för danska Lyngby BK. I Danmark spenderade han ett drygt halvår innan han var tillbaka i Allsvenskan för att representera IK Sirius.

I Uppsala blev det drygt tre år och 76 allsvenska matcher för Mohammed som sedan fortsatte karriären i Trelleborgs FF där han varit sedan sommaren 2021 fram till och med ifjol.

Nu återvänder Mohammed till ÖSK och har skrivit på ett avtal över säsongen 2024 med option att förlängas över 2025.

– Det känns kul att vara tillbaka. Jag känner ÖSK väl och har pratat med Kalle Holmberg och Jesper Modig som jag känner sedan tidigare. De pratade om en ung och hungrig grupp som jag kände att jag vill vara en del av. Jag ska bidra med det jag kan för att vi tillsammans ska ta den här klubben framåt, säger Mohammed Saeid.

Mohammed Saeid
Född: 1990-12-24
Nationalitet: Sverige/Eritrea
Längd: 170 cm
Position: Mittfältare
Tidigare klubbar: BK Forward, West Bromwich Albion, Örebro SK, Columbus Crew FC, Minnesota United, Colorado Rapids, Lyngby BK, IK Sirius, Trelleborgs FF.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908