ÖSK välkomnar Alva Hyttinen till damlaget

ÖSK Fotboll är idag glada att välkomna nyförvärvet Alva Hyttinen till klubben. Den 19-åriga mittfältaren kommer senast från KIF Örebro och ansluter nu till ÖSK:s damlag.

– Alva är en teknisk och skicklig mittfältare med bra passningsspel. Hon har en väldig god speluppfattning och hittar ofta rätt ytor att agera i. När hon nu tar steget till seniorfotboll har hon alla förutsättningar för att lyckas i vår miljö. Det känns grymt kul att Alva väljer ÖSK, säger ÖSK:s tränare Mikael Kindgren.

Alva Hyttinen inledde sin fotbollskarriär i Fagerstaklubben Västanfors IF FK. Som 15-åring debuterade hon i föreningens damlag i division 2. Under 2020 lämnade Alva sin moderklubb för KIF Örebros F19-lag. Under sina tre år i KIF-tröjan startade Alva totalt 31 seriematcher i F19-serien. Nu väntar spel på seniornivå igen då Alva valt att skriva på för ÖSK Fotboll.

– Det känns jättebra att komma hit till ÖSK. Jag har fått ett väldigt bra intryck av spelare och ledare och det verkar vara ett härligt gäng. Sättet man vill spela på tror jag kommer passa mig bra och jag ser fram emot att se vad vi kan åstadkomma tillsammans, säger Alva Hyttinen.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908