Linnéa Forsström skriver på för ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll är idag glada att välkomna 19-åriga Linnéa Forsström till klubbens damlag. Mittfältaren kommer senast från Eskilstuna United DFF:s F19-lag. Vi hälsar Linnéa varmt välkommen.

– Linnéa är en ung och ambitiös mittfältare med bra passningsfot och speluppfattning. Med sina kvaliteter på planen och inställning till sin fotboll kommer hon tillföra mycket på både kort och lång sikt. Det ska bli spännande att följa hennes utveckling hos oss, säger huvudtränare Dennis Gabrielsson.

Linnéa Forsström är född 2003 och har Triangelns IK som moderklubb. Som tolvåring tog hon steget till Eskilstuna United DFF där hon spelat fram till nu, förutom säsongen 2017 då hon representerade Skiljebo SK. Under våren 2022 spelade Linnéa alla nio seriematcher och bar kaptensbindeln för Eskilstuna Uniteds F19-lag. Nu skriver hon på för ÖSK och är spelklar till morgondagens match mot Lödöse Nygård IK.

– Jag är jätteglad att komma till ÖSK. Det känns som rätt steg för mig och jag har fått ett väldigt bra första intryck av klubben, spelare och ledare. Vi delar samma ambitioner om att utvecklas och ta sig uppåt, säger Linnéa Forsström.

Linnéa Forsström
Född: 2003-03-11
Nationalitet: Sverige
Position: Mittfältare
Tidigare klubbar: Triangelns IK, Skiljebo SK, Eskilstuna United DFF

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908