Valgeir Valgeirsson klar för ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll är idag glada att välkomna Valgeir Valgeirsson till klubben. 19-åringen kommer senast från den isländska klubben HK Kópavogs och har nu skrivit på ett flerårigt avtal med ÖSK.

– Vi är glada att kunna hälsa Valgeir välkommen till Örebro. Han är en mångsidig spelare med hög intensitet i sitt spel och en bra passningsfot. Vi har följt Valgeir under en längre period och ser honom som en spelare med stor potential, säger ÖSK:s huvudtränare Axel Kjäll.

Valgeir Valgeirsson är född 2002 och inledde sin fotbollskarriär i HK Kópavogs. Som 17-åring gjorde han debut i klubbens A-lag i den isländska högsta ligan. I oktober 2020 lånades Valgeirsson ut till engelska Brentford FC som han tillhörde fram till sommaren 2021 innan han återvände till Island. Totalt blev det 86 seniormatcher och elva mål för Valgeirsson i HK Kópavogs innan han nu lämnar för spel i Sverige och ÖSK.

Valgeirsson har även erfarenhet från de isländska ungdomslandslagen och har noterats för 24 pojklandskamper och tre U21-landskamper.

– Det känns jättekul att vara här i Örebro. Jag har fått höra mycket fina saker om den här klubben och jag vet att målet är att ta sig tillbaka till Allsvenskan så snart som möjligt. Jag vill hjälpa till att uppfylla det målet och ser verkligen fram emot att sätta i gång, säger Valgeir Valgeirsson.

Valgeir Valgeirsson
Född: 2002-09-22
Nationalitet: Island
Position: Ytterback / Mittfältare
Tidigare klubbar: HK Kópavogs, Brentford FC

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908