Malïk Mokédé skriver på för ÖSK

ÖSK Fotboll är idag glada att presentera sitt senaste nyförvärv till herrlaget. 17-årige Malïk Mokédé kommer senast från Karlslunds IF FK och har skrivit på ett treårsavtal med ÖSK. Vi hälsar Malïk varmt välkommen till klubben.

– Malïk är en av Sveriges mest spännande spelare i sin ålder. Att i stark konkurrens kunna rekrytera en spelare med stor potential som dessutom är lokal känns jättebra. Vi har under en lång tid följt Malïk och när han nu kände sig mogen för att ta nästa steg är vi jätteglada att han valde Örebro. Det är en offensiv spelare som är snabb, duktig att utmana och är en poängspelare. Han arbetar stenhårt på planen och har ett stort driv att varje dag vilja bli bättre, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll.

Malïk Mokédé är född 2005 i Örebro och inledde sin fotbollskarriär i Karlslunds IF FK. Som ungdomsspelare har Mokédé även representerat Örebro Syrianska och ÖSK Ungdom, innan han återvände till sin moderklubb. Under säsongen 2021 debuterade Malïk i Karlslunds herrlag och gjorde flertalet matcher i division 2 som 16-åring.

Mokédé har erfarenhet från de svenska ungdomslandslagen och har gjort två P17-landskamper och ett mål. Han är även kallad att delta i P17-landslagets EM-kval i slutet av mars.

– Alla ungdomar som spelar fotboll i Örebro drömmer om att spela i ÖSK:s A-lag. Så det känns väldigt bra att vara här. Det är ett stort steg att ta, men det kommer vara bra för mig. Jag hoppas att vi kan ta oss till Allsvenskan och att jag får göra debut, säger Malïk Mokédé.

Malïk Mokédé
Född: 2005-02-09
Nationalitet: Sverige
Position: Mittfältare/anfallare
Tidigare klubbar: Karlslunds IF FK, Örebro Syrianska IF, ÖSK Ungdom

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908