Ahmed Yasin tillbaka i ÖSK Fotboll

Foto: ÖSK Fotboll

Ahmed Yasin kommer under hösten att bedriva sin rehabträning hos ÖSK Fotboll. Yasin är en uppskattad spelare och person som tidigare har tillhört klubben och vi är glada att han återigen blir en del av herrlaget. Om rehaben går bra finns möjligheten att spela matcher för svartvitt denna säsong.

Ahmed är en spelare med stor erfarenhet av Allsvenskan och internationell fotboll, han har även en stark koppling till staden Örebro och ÖSK. Han är en spelare som kan göra skillnad i matcher med sina offensiva egenskaper och har en hög arbetskapacitet. Ahmed är för tillfället inne i en rehabperiod efter en knäskada och kommer bedriva sin rehabträning tillsammans med oss där vi tillsammans kan jobba för att få honom tillbaka på fotbollsplanen igen, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll.

Ahmed Yasin har varit hemma i Örebro de senaste månaderna och genomfört rehabilitering av en korsbandsskada han ådrog sig under sin tid i turkiska Denizlispor. Yasin, som har sin skolning i BK Forward, slog igenom på allvar när han tog steget till ÖSK 2011. Efter 89 matcher i Sportklubben tog han nästa steg i karriären och skrev på för danska AGF Århus. ÖSK är dock inte den enda allsvenska klubb som Yasin har representerat, det har även blivit sejourer i AIK och senast i BK Häcken. Ahmed Yasin har utöver sina erfarenheter inom klubblagsfotboll även 63 A-landskamper med det irakiska landslaget på sitt cv. Nu vänder han hem till Örebro igen och kommer att bedriva sin rehabträning hos ÖSK.

– Jag är glad att vi kommit överens och tacksam att ÖSK ställer upp för mig i den här situationen jag är i nu. Det gör att jag verkligen vill ge tillbaka också. Jag har ändå varit här innan och känner klubben och staden väl. Den här satsningen som ÖSK gör nu känns bra och intressant, säger Ahmed Yasin.

Avtalet mellan ÖSK Fotboll och Ahmed Yasin sträcker sig säsongen ut.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908