Nasiru Moro klar för Örebro SK

Foto: ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll är stolta och glada över att välkomna Nasiru Moro till klubben. Den 24-årige försvararen kommer senast från Gorica i den kroatiska högstaligan och har nu skrivit på ett avtal som sträcker sig över säsongen 2023.

– Vi är glada att få hit Moro. Han är en lång och fysiskt stark mittback med bra uppspel och en förmåga att ta fram bollen. Han är i en bra ålder och kommer med bra erfarenheter från en stark liga. Vår bedömning är att han direkt kommer kunna tillföra kvalitet till vårt lag, men också med en potential att utvecklas och vara en viktig kugge på vår resa framåt, säger Axel Kjäll, Fotbollschef i ÖSK Fotboll.

Nasiru Moro är född 1996 i Ghana. 2018 lämnade han den ghananska klubben Accra Lions och blev utlånad till Gorica i den kroatiska högstaligan. Ett år senare valde den kroatiska klubben att skriva ett permanent avtal med spelaren. Efter en utlåning till NK Sesvete i den kroatiska andraligan återvände Moro sedan till Gorica och fick då regelbunden speltid i både cup- och seriespel. Men nu väljer han spel i Allsvenskan och ÖSK.

– Det känns jättebra att vara här. Jag har pratat med min vän Jiloan Hamad och fått höra fina saker om klubben. Det är ett spännande projekt på gång här och det känns bra att vara en del i det. Jag ser fram emot att träffa klubbens supportrar och visa dem vad jag går för, säger Nasiru Moro

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908