Åk med Kubanernas tjejbuss till Uppsala

Kubanerna har tagit ett fantastiskt initiativ och ordnat en tjejbuss till bortamötet mot IK Sirius för att fler tjejer ska följa med på bortamatcherna. Ta chansen att få lära dig några ramsor, utmana dig i ett ösk-quiz och lär känna fler ÖSK:are på resan den 24 augusti.

Moni, varför tycker du att det är viktigt att vara på plats i Uppsala?

– Jag tycker det ska bli hur kul som helst att både träffa fler supportrar och vill inte missa tjejbussen. Ett bra initiativ av kubanerna. Men jag vill också heja fram ÖSK till seger. Har varit med på några bortamatcher och det är verkligen kul med uppladdningen på resan dit.

Emma, varför väljer du att åka med i tjejbussen?

– Jag tycker att det är roligt om vi kan fylla läktaren med så många ÖSKare som möjligt. Om man inte varit på någon bortamatch förut och vill lära känna andra som man kan fortsätta att åka med är det här ett jättebra tillfälle! Jag kommer passa på att lära mig några ramsor också (inte alltid så tydligt vad som sjungs).

Mer information hittar du här: https://www.facebook.com/events/854077321626502/?ti=cl Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908