Carlos Strandberg klar för ÖSK Fotboll

På transferfönstrets sista dag slutförde ÖSK en affär som innebär att Carlos Strandberg ansluter på lån från Malmö FF. Låneavtalet sträcker sig fram till den 17 juli. Den snart 23-åriga anfallaren har trots sin unga ålder redan en diger meritlista med spel i klubbar som BK Häcken, CSKA Moskva, AIK, och Club Brugge, samt erfarenhet från de svenska U-landslagen.

– Vi är väldigt glada att hälsa Carlos välkommen till ÖSK. Vår bedömning är att Carlos är en spelare som kommer tillföra spetsegenskaper till vår redan starka trupp. Carlos är en spelare som är stark, snabb och har en fin vänsterfot. Trots sin ringa ålder har han en stor erfarenhet och jag är övertygad om att han kommer bidra till ÖSK på ett väldigt positivt sätt, säger Axel Kjäll, manager i ÖSK Fotboll.

Carlos Strandberg fick 2013 ett avtal med BK Häcken där hann han göra nio allsvenska mål innan han året efter såldes till CSKA Moskva. Efter en utlåningsperiod till AIK såldes han sedan från den ryska klubben till Club Brugge i Belgien. Sedan sommaren 2017 har han tillhört Malmö och har där gjort 14 mål och startat 35 matcher i Allsvenskan, Svenska Cupen och Champions League.

– Jag ser fram emot att komma till ÖSK. Jag är i bra form och längtar efter att visa Örebro-publiken vad jag går för. När den här möjligheten dök upp så fick jag en väldigt bra känsla efter mina snack med Axel, säger Carlos Strandberg.

– Vi har varit väldigt nöjda med den trupp vi byggt inför säsongen. Samtidigt har vi naturligtvis sonderat terrängen och lämnat utrymme för ytterligare nyförvärv. Vi har sagt att om vi ska ta in någon ytterligare ska det vara någon som bidrar med spets direkt. När vi väl lyckades få Carlos på kroken så gick det snabbt. Tacksamhet till Malmö FF för ett gott samarbete runt övergången, säger Axel Kjäll, manager i ÖSK Fotboll.

Carlos Strandberg ansluter till ÖSK under helgen och är spelklar till måndagens hemmamatch mot Djurgården.

KÖP BILJETT NU! Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.


Fakta Carlos Strandberg

Född: 1996-04-14
Längd: 187 cm
Position: Anfallare
Klubbar: BK Häcken, CSKA Moskva, Ural (lån), AIK (lån), Club Brugge,
Westerlo (lån), Malmö FF

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908