Dennis Collander skriver på för ÖSK

ÖSK Fotboll skrev idag kontrakt med P17-landslagets lagkapten, Dennis Collander. Den unga mittfältaren kommer senast från spel i division 2 laget Skiljebo SK och skriver nu ett tre-årigt avtal med ÖSK:s A-lag som sträcker sig till och med 2021.

– Dennis är en spelare som många allsvenska klubbar har haft ögonen på och vi är otroligt nöjda att han valt ÖSK som sin nya klubb. Han är en stark karaktär med mycket fina fotbollsegenskaper, fysisk stark dynamisk mittfältare som trots sin ringa ålder redan har visat att han tar ansvar och bidrar med det han är bra på. Jag ser fram emot att se honom utvecklas i vår A-trupp med målet att bli en startspelare i första hand, han är en framtida A-landslagsspelare för Sverige! Vi hälsar honom varmt välkommen till Örebro, säger Magnus Sköldmark, sportchef i ÖSK Fotboll.

Collander skriver kontrakt med A-laget men kan även komma att spela matcher med ÖSK U19 och U21 som en del i hans utveckling. Under säsongen 2018 tog han en plats i division 2-klubben Skiljebos A-lag och spelade 12 matcher. I landslaget har han utsetts till lagkapten och spelat 15 matcher med U17 laget och gjort 2 mål.

– Det känns riktigt bra att vara här. Jag har redan hunnit träna en hel del med laget och känner att jag utvecklas varje träning. Det känns också som att detta är rätt steg i min karriär att skriva på för en klubb som ÖSK och jag ser fram emot den kommande säsongen, säger Dennis Collander.

Fakta Dennis Collander
Född: 2002-05-09
Position: Mittfältare
Tidigare klubb: Skiljebo SK

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908