U19: Decimerat ÖSK föll tungt

I fredags tog ÖSK emot Brommapojkarna på Behrn Arena i U19-serien. ÖSK kom till spel med två fina segrar i bagaget, 4-0 mot Syrianska och 5-1 mot Assyriska. Matchen mot Brommapojkarna blev en tung historia med både skador och röda kort.

I matchen mot Assyriska förra veckan blev målvakten Douglas Bjäresten utvisad redan efter nitton minuter. I fredags var det dags för Harald att syna det röda. Efter knappt 30 minuter åker ÖSK på en målchansutvisning och får spela matchen med en man mindre.

– Det är en mycket tveksam utvisning, jag tycker att Harald solklart är på bollen först. Simon Bladh får hoppa in i målet för första gången på den här nivån och gör en bra insats, sa Björn Cervin efter matchen.

Precis innan halvtidsvilan gör Brommapjkarna 0-1. ÖSK får kriga på med en man mindre i den andra halvleken men till slut blir det för svårt att hålla emot. I den andra halvleken gör Brommapojkarna ytterligare tre mål och matchen slutar 0-4.

– Vi krigar och gör det ok defensivt frånsett några minuter mitt i andra då BP gör 3 mål. Vi orkar inte hålla ihop då mentalt. Jag tycker ändå att vi reser oss igen och gör det bra sista kvarten, fortsätter Björn Cervin.

I slutet av den andra halvleken får även Carl Ekstrand Hamrén syna det röda kortet i efterspelet av en duell.

– Det var en tung match med otroligt slitna spelare efter 3:e matchen på 7 dagar. Tyvärr drabbades Andreas Klingström och Edvin Ahlnäs av skada, avslutade Björn Cervin.

ÖSK ligger efter 21 omgångar på en sjunde plats i tabellen. Fem omgångar återstår och ÖSK har följande matcher kvar.

Täby FK - ÖSK, 20 september
ÖSK - AIK, 25 septemberÄlvsjö AIK - ÖSK, 3 oktober
ÖSK - Åtvidaberg, 9 oktbober
Kalmar FF - ÖSK, 17 oktober

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908