Rinne till sommarens EM-slutspel

På tisdagskvällen presenterade förbundskapten för U21-landslaget, Håkan Ericsson, den trupp som i sommar ska representera Sverige i U21-EM. Med i truppen finns ÖSK Fotbolls målvakt Jacob Rinne.

I sommar är det dags för det svenska U21-landslaget att spela U21-EM i Tjeckien. EM spelas mellan den 17 och 30 juni. Sverige spelar i grupp B tillsammans med Italien, England och Portugal.

– Det känns riktigt kul. Det är ju få förunnat att få representera sitt landslag i ett mästerskap. Det här ger mig såklart energi och en extra boost i fotbollsvardagen, säger Jacob Rinne.

– Det är jättekul för Jacob och ÖSK att få vara representerade i dessa sammanhang. Jacob är i mina ögon given i truppen, och har tagit stora kliv i sin utveckling senaste året. Något han också fått visa i Allsvenskan och U21-landslaget under säsongen, säger ÖSK:s målvaktstränare Robert Axelsson.

Jacob Rinne som spelat tre allsvenska matcher under 2015 har målsättningen klar för sig.
– Alla pratar om att Carlgren är etta. Jag vet att jag är bra och känner mig i riktigt bra form. Dyker chansen upp så kommer jag att ta den, säger Jacob Rinne.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908