VD:n vid pennan

Förstora bilden

Precis hemma efter 20 mils landvägsförflyttning från Friends Arena och bortamatchen mot AIK. Det känns självklart skönt att vi efter veckans matcher fortfarande är obesegrade i årets serie.

För er som såg vår söndagsmatch kan väl liksom jag konstatera att vi var närmare en trepoängare än hemmafavoriten. Detta efter flera klara målchanser adderat med några mycket tveksamma, men mänskliga beslut av domaren i avgörande situationer.

Tisdagens hemmamöte mot Mjällby AIF var underbart regisserat om vi bortser från vädrets makter som inte stod oss bi. Hemmasegern innebar inte mindre än 19:e raka seriematchen utan förlust på vår hemmaborg Behrn arena. Härligt för oss inom ÖSK, härligt för Örebro och härligt för oss alla som älskar svartvitt.

Traditionsenligt bjuder vi alltid in offentliga företrädare från Örebro län till hemmapremiären, så även i år. Idrott förenar och skapar en bra grund för utveckling av relationer mellan de olika kommunerna och en del andra offentliga organisationer. Den avkopplande atmosfären som idrottsarenan ofta erbjuder uppfattas starkt positivt av alla inblandade, vilket vi så klart tycker är glädjande.

Manifestationerna för glädje och tolerans som mot våld och intolerans på vår egen som andra arenor under veckans matcher kändes som mycket bra och nödvändiga aktiviteter. Vi hoppas att den tragiska händelsen i Helsingborg första omgången är vändpunkten där de goda krafterna och glädjen inom idrotten segrar.

I övrigt:
…träffade jag företrädare för Promotionbåten 2014 där idrotten kommer involveras i årets tema, kul - självklart är vi med!
…hade vi styrelsemöte i föreningen där information, organisation och stadgar diskuterades flitigt.
… genomfördes några mycket lyckade försäljningsmöten med potentiella större partners.
… planerades nästa veckas styrelsemöte i bolaget.

Jag hann dessutom idrotta en del själv under veckan. Två badmintonmatcher (en förlust och en vinst) och tre rundor golf (två vinst en förlust). Skönt, har varit lite dålig på att prioritera eget motionerande en tid, ska bli ändring på det nu när värmen stiger och solen skiner.

Slutligen vill jag avrunda med en förhoppning till alla Er svartvita Örebroare. Ni omger er säkerligen personligen med ett tiotal andra Örebroare i er bekantskapskrets som kanske ännu inte upptäckt vår fina gemenskap och atmosfär på Behrn Arena. Passa på nu på onsdag när vi tar emot svenska mästarna MFF – försök få med dig några extra på stå eller sittplats, vem vet de kanske blir ”tagna” av glädjen, den attraktiva fotbollen och gemenskapen och blir liksom er ”stammisar” på våra hemmamatcher. Det är alltid roligare att dela glädjen med flera, eller hur!

Jan Karlsson, vd ÖSK Fotboll

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908