Anttonen: "Höften kändes helt okej"

Förstora bilden

ÖSK:s landslagsmeriterade högerback Patrik Anttonen var tillbaka på planen efter ett skadeuppehåll. Han berättar här hur kroppen kändes i comebacken.

Första matchen efter din skada, hur tycker du det gick?

— Svårt att bedöma sin egen insats i en sådan här match. Jag byttes in ganska sent i matchen när vi jagade reducering ganska desperat. Det var ju inte direkt någon normal matchbild utan mer av chansfotboll.

 

Hur kändes höften?

— Den kändes helt okej, kände ingen smärta alls under matchen. Däremot har jag en bit kvar till toppformen, framförallt har jag tappat mycket kondition under tiden jag varit skadad.

 

Var det ett rättvist slutresultat?

— Ja, det tycker jag. De går ut och gör det bra, spelar sitt spel och följer sin taktik. Täpper till bakåt och satsar på snabba omställningar och fasta situationer. Tyvärr är vi inte riktigt vakna idag.

 

Ni talade om att vara vaksamma på Häckens omställningar innan matchen. Lyckades ni med det?

— Nja, vi lyckades väl hyfsat i första halvlek i alla fall. I andra halvlek fick vi fler kontringar på oss på grund av att vi trycker framåt och måste chansspela. Generellt tycker jag vi är aningen sena in i den första pressen samt att vi ibland istället blir för ivriga och därmed tappar våra försvarspositioner.

 

Ni ska ner till Göteborg och möta Häcken igen nästa vecka. Blir det tredje gången gillt?

— Det får vi verkligen hoppas! Vi borde veta hur vi ska göra nu efter de två senaste förlusterna mot dem. Vi får dock inte underskatta dem, de är ett mycket bra lag.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908