Alejandro Bedoya om nederlaget mot Gefle

Förstora bilden

Alejandro Bedoya gjorde sin första allsvenska match från start i förlustmatchen mot Gefle. En inte helt nöjd Bedoya konstaterar att Gefle var det bättre laget, men blickar nu framåt för vinst mot Hammarby och landsmannen Charlie Davies.

Förlust mot Gävle med 2-0. Ni hade ingen bra dag igår, vad är din analys kring vad som gick snett?

- Vi var inte tillräckligt bra, de var det bättre laget för dagen. Deras taktik fungerade medan vi inte hade tillräckligt högt bolltempo. Vi hade dålig rörelse för att öppna ytorna och för min egen del kunde jag varit mer offensiv. Vi visste att det skulle bli en tuff match och att de spelar med en kompakt defensiv och gillar att kontra. Vi skapade inte tillräckligt mycket framåt och vårt passningsspel var inte bra, vi slog bort för mycket långbollar.

 

Ni hade 10 hörnor, men lyckades inte göra någonting utav dem.

- Det har varit ett problem hela säsongen. Vi har inte fått ut tillräckligt av våra hörnor eller fasta situationer för den delen. Det är en viktig del av spelet och vi måste bli aggressivare med bättre adress in till boxen i fortsättningen. Det handlar om träning antar jag.

Nordin var avstängd och du fick chansen från start. Hur fungerade samarbetet med Kihlberg och Nordback?

- I den här matchen gick det ju inte så bra. Deras kompakta taktik gjorde det svårt för oss. Det var väldigt svårt att få tag i bollen, men vi borde haft bättre rörelse och satt mer press på dem. Den gick inte som planerat, men det kommer bli bättre.

I nästa match mot Hammarby saknas kapten Nordback. Vad betyder det för ert spel?

- Vi får se vem som får chansen istället, men den personen kommer göra sitt bästa såklart. Nordback har gjort några riktigt bra matcher i år och det finns inget man kan klaga på gällande hans arbetskapacitet. Han är en riktig tvåväggsspelare med mycket energi, men vi kanske blir lite offensivare i hans frånvaro. Nordback tar alltid bra löpningar så den som kommer ta hans plats kommer att få en tuff uppgift.

Två raka bortamatcher och två raka förluster. Det måste kännas skönt att få komma tillbaka till Behrn Arena igen?

- Det är skönt att vara hemma. Vi har förlorat två matcher i rad, men vill vi vara i toppen måste vi vinna bortamatcher. Vi gjort några mindre bra matcher nu, men vi har veckas träning framför oss så det är bara att köra på och hitta tillbaka till det fina spelet.

Hammarby står för motståndet, vad har du för tankar kring den matchen?

- Det kommer nog vara en öppnare match. Båda lagen gillar att spela bollen efter marken, men vi måste göra det vi är bra på. Vi är hemmalag, det är vår fördel och förhoppnings kan vi skapa mer chanser och få med oss en vinst.

Det är möjligt att vi får se en liten match i matchen om både du och Charlie Davies spelar.

- Det ska bli kul och möta honom. Vi är bra vänner utanför planen och det ska bli kul att ses. På planen hoppas jag att jag drar det längre strået däremot.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908