Frågor och svar


fRÅGOR & SVAR

Vi har samlat några av de vanligaste frågorna kring våra hemmamatcher och vad som gäller för att få komma på matcherna. Har du inte fått svar på din fråga nedan är du välkommen att kontakta oss på 019-16 73 00 (tors-fre 09.00-12.00) eller skicka ett e-post till fotboll@oskfotboll.se.

Hur kan jag vara en av de som får gå på match?
Alla som har köpt årskort, både privatpersoner och företag, är garanterade att få en plats. Vi har i nuläget sålt närmare 2 000 årskort. Eventuellt kvarvarande platser kommer säljas som lösbiljetter, men det kommer endast vara ett fåtal och riskerar att sälja slut. Vill du säkra din plats bör du därför köpa ett årskort.

Köp årskort



Kan man köpa lösbiljetter?
Årskortsinnehavare har en garanterad plats och ges därmed förtur. Eventuellt kvarvarande platser kommer att säljas som lösbiljetter och släpps i första hand till medlemmar, partners och årskortsinnehavare tidigast 4 dagar innan match.

Jag har årskort, är det bara att visa upp det i entrén?
Du kommer få ett mejl med en länk till biljettsystemet där du går in och bokar din plats till respektive match. I bokningen väljer man var man vill sitta bland de tillgängliga platserna. När man har gått genom bokningsförfarandet så får man en digital biljett som används som entrébiljett. Denna bokning måste göras senast 5 dagar innan match för att man ska ha möjlighet att komma. Har du inte bekräftat din plats vid detta tillfälle så har ÖSK möjlighet att sälja biljetten till annan person för att vi ska kunna säkerställa att vi har så mycket publik som möjligt på matchen.

Jag har årskort på sittplats, får jag sitta på min plats/sektion?
ÖSK kan inte garantera att du kommer att kunna sitta på din plats eller sektion. För att uppfylla kraven på social distansering kommer vi behöva sprida ut all publik över sittplatsläktarna. Detta innebär att du kan behöva sitta på en annan plats när du väljer en stol i biljettsystemet.

Jag har årskort på ståplats, vad innebär det?
Med nuvarande restriktioner så får vi max ta in 571 personer på Västra stå. Alla som har ett årskort är garanterade att komma in på arenan, i nuläget ryms alla med ståplats-årskort på Västra stå. Eventuellt kvarvarande biljetter säljs tidigast 4 dagar innan match.

Vad avgör var jag får sitta/stå?
När du går in på länken i mejlet ser du samtliga tillgängliga platser du kan boka. Det är först till kvarn-principen som gäller, så i takt med att platser bokas upp kommer det finnas färre platser att välja mellan. Alla som har årskort är dock garanterade att få en plats.

Hur gör jag om jag har årskort men inte kan gå på en specifik match?
Du behöver inte göra någonting. Om du inte bokar upp din plats till den specifika matchen så kan ÖSK sälja platsen till någon annan för att säkerställa att vi har så mycket publik som är tillåtet.

Jag vill sitta bredvid min kompis som har årskort, hur gör jag då?
Om ni har årskort i samma namn och på samma bokning så kan ni välja samma antal platser när ni går in och bokar er via länken i mejlet. Om ni har årskort i separata namn och bokningar så behöver ni gå in individuellt på den länk ni fått och välja platser bredvid varandra. Vi rekommenderar er då att genomföra bokningen samtidigt och synkar med varandra vilken sektion och plats ni bokar så att ni väljer platser bredvid varandra. Behöver ni hjälp med detta kan ni höra av er till oss på 019-16 73 00 (tors-fre 09.00-12.00) eller skicka ett e-post till fotboll@oskfotboll.se.

Hur många får gå tillsammans?
Maximalt antal personer som får sitta ihop i ett sällskap är åtta personer. Är ni fler kan ni naturligtvis boka fler platser, men då kommer det att vara mellanrum mellan platserna. Det finns tillgängliga platser för sällskap om 1-8 personer och när ni går in på länken i mejlet och bokar er plats så kan ni se på arenakartan var det finns platser kvar. Behöver ni någon hjälp kan ni höra av er till oss på 019-16 73 00 (tors-fre 09.00-12.00) eller skicka ett e-post till fotboll@oskfotboll.se.

Var går jag in på arenan?
Eftersom arenan kommer vara sektionerad på ett annat sätt än normalt och vi ska säkerställa social distansering så kommer du ha en särskilt anvisad entré beroende på vilken sektion du sitter på. Vilken entré du ska använda kan du se på e-biljetten och du finner också en entrékarta här.

Jag har inte fått något mejl med länk för att boka upp mig på en plats. Vad gör jag?
Kontakta oss på 019-16 73 00 (tors-fre 09.00-12.00) eller skicka ett e-post till fotboll@oskfotboll.se.

Jag har missat att boka min plats senast 5 dagar innan match, men vill ändå gå, jag har ju årskort. Hur gör jag?
Har du inte bokat din plats senast 5 dagar innan match så kan vi inte garantera att det finns någon möjlighet att gå på matchen då platserna därefter eventuellt släpps till allmän försäljning. Kontakta oss på 019-16 73 00 (tors-fre 09.00-12.00) eller skicka ett e-post till fotboll@oskfotboll.se så ser vi om vi kan hjälpa dig.

Jag är medlem, partner eller årskortsinnehavare och vill köpa biljett till matchen, hur gör jag?
Alla medlemmar, partners och årskortsinnehavare kommer tidigast fyra dagar innan match få ett mejl med en specifik länk till biljettsidan. Där kommer du ges möjligheten att köpa upp till 8 biljetter per person. Du väljer platserna, genomför köpet och får dina biljetter digitalt. Observera att du endast kan göra ett köp per person, dvs att du inte kommer kunna använda din personliga kod mer än en gång. Se därför till att säkerställa hur många biljetter du faktiskt ska köpa innan du genomför bokningen. Om du inte har fått mejlet från oss ber vi dig att först och främst kolla din skräppost. Om du fortfarande inte kan hitta mejlet kontaktar du oss på fotboll@oskfotboll.se eller 019-16 73 00 (öppet tor-fre 09.00-12.00).

Varför kan inte vem som helst köpa biljetter?
ÖSK Fotboll vill i första hand sälja så många biljetter som möjligt till våra egna supportrar. Genom att erbjuda biljetter till medlemmar, partners och årskortsinnehavare ger vi de närmast klubben chansen att komma och ta med andra örebroare till matcherna.

Jag har problem med biljettsidan, vad kan jag göra?
Om du har problem med biljettsidan och vi inte finns tillgängliga kan du kontakta AXS callcenter Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. så hjälper dem dig.

© Örebro sportklubb Stolthet, hjärta och passion sedan 1908