Kevin Wright klar för ÖSK Fotboll

Foto: Adam Pettersson

ÖSK Fotboll är stolta att presentera sitt senaste nyförvärv, Kevin Wright. Den 23-åriga engelsmannen spelade för Degerfors IF förra säsongen och skriver nu ett treårigt kontrakt med ÖSK som sträcker sig fram till 2021.

- Det är mycket glädjande att vi kan presentera Kevin som en ÖSK spelare tre år framåt. Hans egenskaper och framfart under det senaste året har varit på en hög nivå. Konkurrenssituationen skärps därmed ytterligare och det ska bli kul att följa Kevins fortsatta utveckling i ÖSK säger Magnus Sköldmark, sportchef i ÖSK Fotboll.

Wright började sin karriär i Chelseas akademi och fick efter avslutat kontrakt lämna klubben och gick då till Carlisle United. Efter en kort tid med klubben skrev han på för norska laget Fredrikstad 2017 och lånades senare det året ut till Degerfors IF. Degerfors valde att köpa Wright inför säsongen 2018 där han förra året spelade 30 matcher och gjorde 5 mål.

- Vi är väldigt glada att kunna välkomna Kevin till Örebro och ÖSK Fotboll. Han är en snabb vänsterspelare som är duktig på att skapa målchanser för sig själv och sina medspelare. Han är stark defensivt 1 mot 1 och har även en god förmåga att kunna upprepa sina aktioner under 90 minuter. Kevin var under förra säsongen en av superettans bästa spelare och vi ser fram emot att få se honom i den svartvita tröjan, säger Axel Kjäll, tränare i ÖSK Fotboll

- Jag ser verkligen framemot att spela för ÖSK och få komma igång och träna med laget och tränarteamet. Jag har haft en bra försäsong med Degerfors och känner mig i bra form. Jag hoppas att jag får en framgångsrik karriär i klubben och längtar redan efter att säsongen ska dra igång, säger Kevin Wright

Fakta om Kevin:
Född: 1995-12-28
Längd: 170 cm
Position: Wing back
Klubbar: Chelsea, Carlisle United, Fredrikstad, Degerfors

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908