ÖSK Fotboll startar samarbete med Marcus Birro

ÖSK Fotboll är stolta att presentera sitt nya samarbete med mediaprofilen Marcus Birro. Birro kommer att, via olika kanaler, ge supportrar en större insikt i klubbens arbete samt lyfta Örebro som stad.

- Vi är väldigt glada att hittat ett samarbete med Marcus och ser fram emot att jobba med honom under 2019. Marcus kommer med ett utifrånperspektiv och stor erfarenhet inom media som gör att vi på ett öppet och äkta sätt kan visa upp fler sidor av vår klubb. Det finns en enorm kraft i ÖSK som förening med all historik, allt det engagemang och alla profiler som finns i och runt klubben. Detta är vad Marcus kommer att fördjupa sig i under våren, säger Simon Åström, VD ÖSK Fotboll.

ÖSK Fotbolls mål är att vara en öppen klubb som ger sina supportrar chansen att komma närmare spelarna och tränarna och få en god inblick i klubben. Detta kommer att ske genom en ökad närhet till vad som händer i arbetet med ÖSK, där våra supportrar ges en chans att lära känna våra profiler ännu mer. Birro kommer att arbeta med olika projekt som bland annat webb-TV, studioprogram, poddar med mera. Dessa kommer att börja publiceras redan nästa vecka, med minst ett par produktioner i veckan fram till seriepremiären.

- Jag är väldigt stolt och hedrad över att få arbeta med Örebro SK. Det är en av Sveriges mest anrika fotbollsklubbar och min ambition är att lyfta laget, klubben och staden Örebro i mediala sammanhang. Jag är imponerad över den värme och proffsighet som redan visats mig. Ibland kan det vara nyttigt att låta någon utifrån hjälpa en med att se sig själv, se förtjänsterna, se möjligheterna, se potentialen. Allt detta finns i massor i Örebro SK. Det är med stor ödmjukhet och med en enorm respekt för fans, lag, styrelse och förening som jag kommer börja arbeta för ÖSK med allt jag har. Stolthet, hjärta och passion är ju klubbens motto. Jag kunde inte uttryckt det bättre själv, säger Marcus Birro

Birro har en gedigen karriär bakom sig och några av de utmärkelser som han mottagit är:

  • Aftonbladet Stora Bloggpris
  • Guldskölden som Sveriges bästa sportkrönikör
  • Guldskölden som Sveriges bästa sportbloggare
  • Nominerad till Guldskölden med podcasten Studio Allsvenskan 2019
  • Dan Andersson-Priset
  • Vinnare av På Spåret i SVT
© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908