Viktor Prodell skriver på för ÖSK Fotboll

ÖSK Fotboll är stolta att presentera sitt senaste nyförvärv och välkomnar Viktor Prodell till klubben. Den 30-åriga anfallaren har under sin karriär alltid varit en vass målskytt och kommer senast från IF Elfsborg. Prodell skriver ett tvåårigt avtal med klubben som sträcker sig till och med 2020.

– Viktor är en anfallare av mycket hög klass som vi nu har glädjen att presentera som ny ÖSK-spelare. Viktor har stor erfarenhet av Allsvensk fotboll och dessutom provat på spel utomlands. Han har levererat mål under alla år han har spelat på högsta nivån. Han är en spelare med ursprung från regionen vilket också är en viktig faktor för oss. Hans statistik talar för sig själv, han är målfarlig, löpstark och mycket aktiv och vi hoppas att han kommer att tillföra mycket i vårt offensiva spel. En sak återstår och det är den läkarundersökning som görs imorgon fredag, säger Magnus Sköldmark, sportchef i ÖSK Fotboll.

Prodell, som är fostrad i Eskilstuna, inledde sin karriär i Åtvidabergs FF och blev 2012 trea i den allsvenska skytteligan. 2013 flyttade han utomlands till det belgiska laget KV Mechelen och blev under säsongen 2014–2015 utlånad till Elfsborg där han sedan skrev på kontrakt inför säsongen 2016. Under de senaste fyra åren har Podell gjort över 40 mål och startat 59 startat matcher och väljer nu att spela i den svartvita tröjan kommande säsonger.

– Jag är väldigt glad att allt är klart med ÖSK Fotboll och jag är sugen på att komma igång så snart som möjligt. Jag hoppas på en riktigt bra säsong under 2019, både för mig och hela klubben, säger Viktor Prodell.

Prodell kommer att välkomnas till klubben på planen innan matchen mot IK Sirius imorgon klockan 15:30.

Fakta Viktor Prodell
Född: 1988-02-29
Längd: 189 cm
Position: Anfallare
Tidigare klubbar: Eskilstuna City, Åtvidabergs FF, KV Mechelen, IF Elfsborg

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908