Daniel Björkman skriver på för ÖSK

ÖSK Fotboll är glada att presentera Daniel Björkman som sitt senaste nyförvärv inför säsongen 2019. Björkman kommer senast från spel i division 1 med BK Forward och var under säsongen en av seriens bästa spelare. Björkman skriver nu ett två-årigt avtal med ÖSK som sträcker sig till och med 2020.

– Vi är väldigt glada att Daniel har valt ÖSK i konkurrens med andra Allsvenska klubbar. Att värva från regionen är något vi är måna om och vi har följt Daniel under hela säsongen i BK Forward. Han har varit en av de bästa spelarna i division 1 och visat på fina kvaliter som vi är övertygade kommer att utvecklas än mer i vår trupp. Jag ser nu fram emot att vårt A-team får börja jobba med honom och se hans fortsatta utveckling. Vi hälsar honom varmt välkommen, säger Magnus Sköldmark, sportchef i ÖSK Fotboll.

Björkman, som kom till BK Forward från IK Brage 2015, spelade i år sin fjärde säsong för klubben. Som lagkapten och mittback i BK Forward har han haft en betydande roll i laget och gjorde även under säsongen ett mål och tre assist. Under hösten har han dragits med en skada men är nu tillbaka och redo att dra igång försäsongen med ÖSK Fotboll.

– Det känns otroligt bra att ha skrivit på för ÖSK. Jag ser väldigt mycket fram emot att sätta igång arbetet som ska göra ÖSK:s 2019 till ett bra år. Det ska även bli spännande att se vad detta kan innebära för min personliga utveckling. Det intrycket jag har fått av Axel Kjäll och tränarteamet har hittills varit väldigt positivt. Dialogen med Axel och att jag trivs väldigt bra i staden var i slutändan en stor anledning till att jag valde ÖSK, säger Daniel Björkman.

Fakta Daniel Björkman
Född: 1993-02-21
Längd: 184 cm
Position: Försvarare
Klubbar: Samuelsdals IF, Falu BS, Falu BK, IK Brage, BK Forward

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908