Fabio De Sousa Silva klar för ÖSK

ÖSK Fotboll förstärker truppen ytterligare och skriver avtal med brasilianaren Fabio De Sousa Silva. ÖSK köper loss 22-åringen från Örebro Syrianska och har tecknat ett avtal som sträcker sig till slutet av denna säsong. Fabio tränade med laget under torsdagen och fredagen men kommer inte att vara med i truppen inför dagens match mot Brommapojkarna.

– Fabio har haft en bra vårsäsong i Örebro Syrianska och efter en testmatch med vårat U21 lag och två träningar med truppen så beslöt vi oss för att erbjuda honom ett kontrakt som sträcker sig hösten ut. Fabio är en stark försvarare med flera intressanta kvalitéer och med Brorsson fortsatt skadad ser vi ett behov av att ta in en försvarare till för att stärka truppen. Vi ser framemot att följa hans utveckling i klubben, säger Magnus Sköldmark, sportchef i ÖSK Fotboll.

Fabios övergång blev klar idag 12:00 och är den sista pusselbiten i vårt lagbygge inför hösten. Med Brorsson skadad och ett tufft spelschema framöver kommer Fabio att förstärka truppen och i kontraktet finns en ensidig option om förlängning efter säsongen om klubben vill satsa på honom på längre sikt. ÖSK fortsätter att satsa på sina unga talanger och Arvid Brorsson arbetar hårt för att ta sig tillbaka. Unge Helmer Andersson är också nu regelbundet med och tränar med A-laget och har en spännande höst framför sig med landslagsuppdrag.

– Jag är väldigt glad att ha blivit erbjuden kontrakt med ÖSK och ser framemot att få spela för klubben. Jag har kommit att gilla staden under den korta tid jag varit här och har hört mycket bra om klubben och supportrarna. Axel och tränarteamet arbetar på ett modernt sätt och jag ser fram emot att fortsätta min spelarutveckling med deras hjälp, säger Fabio De Souza Silva.

Fakta Fabio De Sousa Silva
Född: 1996-01-13
Längd: 188 cm
Nationalitet: Brasilien
Position: Försvarare
Senaste klubbarna: Picos, CR Flamengo, Fluminense FC, Vasco da Gama, Clube de Regatas Brasil, Piaui ES, Örebro Syrianska

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908