Viktor Tranberg klar för ÖSK

Idag står det klart att ÖSK Fotboll kommit överens med FC Nordsjälland om att låna försvararen Viktor Tranberg säsongen ut, med option på att köpa loss honom inför säsongen 2019. Den 21-åriga mittbacken, som har meriter från det danska U21-landslaget, kommer att ansluta till ÖSK:s trupp redan till torsdagens träning på Behrn Arena.

– Jag är glad att vi får hit Viktor från FC Nordsjälland. De har en liknande uppställning som oss och spelar på konstgräs så hans acklimatisering kommer att gå smidigt. Viktor är en försvarare som passar bra in i sättet vi spelar på, han har bra storlek och är bra i duellspelet. Viktors första träning med gruppen blir på torsdag och vi arbetar med att få honom spelklar till lördagens match mot Brommapojkarna, säger Magnus Sköldmark, sportchef i ÖSK Fotboll.

– Sedan det stod klart att vi var nära en försäljning av Brendan Hines-Ike har vi intensifierat arbetet med att hitta en försvarare att ersätta honom med. Vi har utgått från det kartläggningsarbete som pågått under våren och Viktor har egenskaper och en fysisk status som gör att han kan bidra för oss direkt när han ansluter. Han är en spännande spelare som är ung och i början av sin karriär, men som redan har redan hunnit bygga på sig många bra erfarenheter, fortsätter Magnus Sköldmark.

Viktor Tranberg är glad över att vara här och ser framemot att spela i ÖSK.

– Jag har hört mycket bra saker om staden, klubben och supportrarna här. Jag hoppas att jag kan tillföra laget extra energi och använda mina egenskaper som en lugn och spelande försvarare i kommande matcher i Allsvenskan, säger Viktor Tranberg.

Viktor Tranberg
Född: 1997-02-26
Längd: 190 cm
Nationalitet: Dansk
Position: Back
Tidigare klubbar: BK Union, Bröndby IF, Lyngby BK, FC Nordsjälland
Landslag: Danmark U18, U19 och U21

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908