ÖSK skriver kontrakt med Rodin Deprem

Idag blev det klart att ÖSK skriver kontrakt med anfallaren Rodin Deprem. Parterna är överens om ett avtal som sträcker sig över säsongen 2019. Rodin kommer från ÖSK:s akademi och tar nu steget upp till A-truppen.

– Jag är glad över att vi har nått en överenskommelse och ser fram emot att se honom fortsätta utvecklas i vår A-trupp, säger sportchef Magnus Sköldmark. Det är en spelare som har utvecklats mycket senaste året. Framförallt hans egenskap att göra mål är något vi tycker är intressant. Vi är övertygade om att han kommer kunna ta med sig det upp i seniorfotbollen.

I Rodin får ÖSK en offensiv spelare med känsla för målskytte. Under förra året gjorde han 29 mål på 23 matcher i U19 Allsvenskan, vilket är över 10 mål fler än den som kom tvåa i skytteligan.

– Det känns bra. Det är en början på min karriär och jag är beredd att jobba hårt. Jag vet själv vilka kvalitéer jag har och är glad att ÖSK visar förtroende för mig. Jag ska visa vad jag går för, säger Rodin Deprem.

ÖSK lägger alltså till Rodin i A-truppen men letar fortfarande efter ytterligare en möjlig spelare till truppen.

– Jag och Axel har dagligen dialog kring spelare som vi anser skulle passa bra in i truppen, säger Magnus Sköldmark. Vårt fokus är att addera rätt kvalité i relation till budget och samtidigt ska det vara en spelare med bra karaktär som ska stärka truppen ytterligare både på kort och lång sikt.

Spelarfakta Rodin Deprem
Född: 1998-05-23
Nationalitet: Sverige
Moderklubb: Rynninge IK
Position: Anfallare/Ytter

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908