Tackbrev från Björn Åqvist

Foto: Sofie Isaksson

I samband med att valberedningen presenterade sitt förslag till ny styrelse för ÖSK Fotboll stod det klart att ordförande Björn Åqvist tackar för sig efter 12 år i styrelsen. Här nedan kan ni läsa ett tackbrev från Björn.

Stort tack!

Efter att sedan tonåren varit en supporter och medlem har jag fått förmånen att vara med i arbetet i ÖSK Fotboll under många år, först via engagemang i Spelarinvest och sedan under de senaste 12 åren i styrelsearbetet i ÖSK Fotboll och som ordförande i ÖSK Elitfotboll AB. Det har varit en fantastiskt spännande och utvecklande resa. Både Allsvenskan och ÖSK Fotboll har förändrats och utvecklats oerhört. Två gånger har vi gått upp i Allsvenskan och en gång har vi åkt ur. Verksamheten har vuxit och blivit mer affärsmässig.

Periodvis har det varit mycket tufft. I sådana lägen får vi aldrig glömma varför publiken går på fotboll, varför spelarna har valt denna idrott och varför så många människor engagerar sig ideellt. Fotboll är bland det roligaste som finns. Så glöm aldrig mitt i allt allvar: Fotboll ska vara roligt.

Vi har i dag en stabil ekonomi, en bra organisation med en mycket bra ledning både affärsmässigt och sportsligt. Vi har tagit beslut om en ambitiös och utmanade vision och påbörjat arbetet med att nå den. Det kommer förhoppningsvis att göra ÖSK till en ännu stabilare, starkare och mer framgångsrik klubb.

Jag vill tacka alla jag fått jobba ihop med i ÖSK, styrelsekollegor och övriga funktionärer, klubbledningar, personal, spelare, medlemmar, supportrar, aktieägare, alla andra samarbetspartners och ÖSK-vänner. Ett särskilt tack till vännerna i Spelarinvest som bidragit så mycket till att skapa förutsättningar för oss att nå dit där vi nu är.

Jag känner stort förtroende för den styrelse som nu föreslås och lämnar med varm hand över stafettpinnen till dem. Självklart kommer jag alltid att förbli ÖSK:are och stötta klubben och styrelsen på det sätt som jag kan.

Björn Åqvist

PS Att få vara med om ett allsvenskt guld vore inte så tokigt.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908