Erik Wärlegård slutar på ÖSK Fotboll

I onsdags meddelade Erik Wärlegård att han i vinter kommer sluta på ÖSK Fotboll. Efter 8 år i klubben i en rad olika roller, senast som kommunikationsansvarig och SLO, är det nu dags för nya utmaningar. Den 28 februari jobbar Erik sin sista dag.

– Det har varit en sann ära att få jobba för laget i mitt hjärta. Jag har ÖSK att tacka för så mycket. Alla vänner, alla fantastiska minnen och förtroendet klubben gett mig genom åren. Roligast har det varit att jobba med ÖSKTV, med studioprogrammet Sportklubben och att dagligen få sprida positiv energi genom små blänkare i sociala medier

Simon Åström fyller i:
– Det är naturligtvis på många sätt supertrist att Erik slutar. En person med större hjärta får man leta efter, och det han gjort för ÖSK under många år är ovärderligt. För mig personligt är det såklart också med en tår i ögat eftersom jag trivts fantastiskt bra med att få jobba med Erik. Samtidigt är jag glad för hans skull och stöttar hans beslut. Varje resa har en början och ett slut. Erik har jobbat hos ÖSK i många år, och har varit öppen med mig att det finns ett sug att testa vingarna utanför en anställning hos klubben. Nu är det alltså dags.

Erik har under många år varit en av ÖSK:s största profiler. Hans rapportering från insidan har skapat möjlighet för supportrarna att komma närmare klubben än många fotbollssupportrar får göra. Vad Erik ska göra framåt är ännu inte helt klart. Han är öppen för mycket, men har precis startat upp ett eget bolag:

– Det läskiga och samtidigt kittlande — jag har ingen aning om vad som väntar härnäst. Jag vet bara att tiden är inne för nya äventyr och utmaningar. Jag älskar människor, sociala medier, möten, film, foto, event, musik, padel, grafisk form, läktarsång. Livet typ. Och är öppen för det mesta.

Hur Erik ska ersättas är ännu inte helt klart. Simon berättar om hur planerna ser ut framåt:

– På ett sätt är det väl aldrig rätt tajming för att uppskattade medarbetare slutar. Samtidigt är läget efter förutsättningarna kanske ändå rätt okej. Vi håller på att organisera om vår marknadsfunktion och är inne i ett par rekryteringsprocesser. Att det här beskedet kommer nu gör att vi på ännu bättre sätt kan anpassa helheten utifrån de delar där vi behöver ta ytterligare steg för att utvecklas, än om han Erik hade sagt upp sig om ett halvår. Att ersätta Eriks person, värme och ÖSK-hjärta går inte. Däremot finns det många personer runt omkring klubben som är väldigt duktiga på det digitala, färg, form, bild och film, samt kommunikation, och det ska vi dra nytta av.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908