Oscar Jansson förlänger med ÖSK

ÖSK är glada att meddela att målvakten Oscar Jansson förlänger med klubben. Det nya kontraktet är skrivet till och med säsongen 2020. Oscar värvades till ÖSK inför säsongen 2013 och var en av de bidragande orsakerna till att klubben snabbt tog steget tillbaka till allsvenskan. Nu är han alltså klubbens målvakt i ytterligare tre säsonger.

ÖSK:s sportchef Magnus Sköldmark är så klart mycket nöjd att man redan nu har lagt en viktig pusselbit i framtidens ÖSK-lag.

– Det är så klart mycket glädjande att Oscar väljer att förlänga med oss. Vi ser honom som en av toppmålvakterna i allsvenskan och han har många år kvar på sin karriär. Han är dessutom ett extremt bra föredöme med sin professionella inställning till träning och match och tar hela tiden steg i sin utveckling, säger sportchef Magnus Sköldmark.

Även om Oscar själv tänkt en hel del på framtiden, både fotbollsmässigt och vad som är bäst för familjen, var det inga tvivel att han ville stanna i klubben.

– Magkänslan sa ÖSK tidigt, så det känns jättebra förstås. Det har egentligen aldrig funnits några tvivel, men det är ändå bra att tänka igenom stora beslut som rör mig och familjen. Det har varit grymt bra veckor sedan Axel tog över som huvudtränare och det här blir lite som en nystart för mig med. Det är lätt att glömma det man har i sin hemstad. Örebro är väldigt mycket hemma för mig och jag skulle ljuga om jag sa att det inte spelade roll i mitt beslut, säger en stolt och glad Oscar Jansson.

© ÖSK Elitfotboll AB Stolthet, hjärta och passion sedan 1908